Green Bay Packers!

Ok här kommer ett inlägg där jag faktiskt berättar en sak om mig själv. Men det är nödvändigt för det här är viktigt. Jag har aldrig varit speciellt sportintresserad. Jag gjorde försök att spela fotboll, innebandy, tennis mm... Men samtliga försök var ganska fruktlösa. Jag skiter fullständigt i hur det går i Allsvenskan, Premier League för mig är att folk går omkring och är irriterade på klubbar som råkar ha pengar, Elitserien hänger man väl med i lite när det är slutspel... Kort sagt om det inte är OS, Fotbolls-VM eller liknande är sport inte så väldigt intressant. Utom Amerikansk Fotboll! 

    Amerikansk Fotboll är sporten jag växte upp med när alla andra ungar växte upp med vanlig fotboll. Den klassiska bilden är ju att pappa spelar fotboll med pojkarna. Vi hade en amerikansk fotboll som vi kastade till varandra, pratade om duktiga Quarterbacks och hur man fick hål på "Green Bay Defence Line". Jag spenderade en hel del tid med att kolla på gamla inspelade matcher, lärde mig reglerna så gott jag kunde. Förstod vad 2nd and 5 innebar, kunde se en pass interference och allt sånt som gjorde att jag iaf kunde ha behåll av matcherna. Och tidigt blev jag tillsagd av min far att Green Bay Packers är laget man ska hålla på. Jag försökte självklart hitta ett eget lag för man kan ju inte hålla på farsans lag :) Dessa försök var också ganska fruktlösa. I det här huset är det Packers som gäller.

Det fina nu är att Packers tagit sig till Superbowl!! Finalen i NFL, amerikanska fotbollsligan, och den största enskilda idrottshändelse som finns! OS och Fotbolls-VM är såklart större men de utspelar sig under flera veckor. Superbowl är en match, en dag: Superbowl Sunday! Och i år kommer packers gula hjälmar synas nere på planen.


Detta är förmodligen det enda inlägg jag kommer skriva om sport. Men det är just för att detta är den enda sporthändelse som jag faktiskt blir uppspelt av. Green Bay kommer spela Superbowl, Aaron Rodgers leder laget och jag sitter uppe med chips o guacamole och växlar mellan hopp och förtvivlan. Natten 6e februari gäller det!

Aaron Rodgers, spela ditt livs match. Sår läker, brudar gillar ärr, äran varar för evigt, (lökigt men e det amerikanskt så är det...)


Kommentarer
Postat av: Simon Axelsson

I ärlighetens namn så levde jag i villfarelsen att Packers var ett kroniskt bottenlag i NFL. Men Super Bowl alltså, vilken grej!

2011-01-25 @ 14:50:11
URL: http://www.twitter.com/simonaxelsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0