musiktips

I Januari fick jag ett meddelande från min gode vän Simon. I meddelandet stod kort o gott "Go låt bara.." mycket riktigt var det en go låt och min nyfikenhet för bandet hade väckts. Efter egna efterforskningar och lyssnande hade "Go låt" utvecklats till "Gött band" och nu vill jag dela med mig.

Bandet heter The Civil Wars och är en duo baserad i Nashville. Bandet består av Joy Williams och John Paul White. Bandets musik är väldigt enkel och avskalad (jag hatar egentligen det ordet, men vad ska man annars använda...) bestående av duons harmonisång och Johns gitarr. På ders fulllängdare har musiken fyllts ut lite med exempelvis piano och lite akustiska instrument. Men den enkla, intima känslan har behållts och varje låt känns mer som en enkel konversation med lyssnaren än ett uppträdande.
The Civil Wars blev av iTunes utsedda till förra årets bästa singer/songwriter och Paste Magazine har utsett dom till "Best of what's next". Mängder av människor frågade också efter vilket band det var bakom musiken efter att deras låt Poison&Wine spelats i ett avsnitt av "Greys Anatomy"



Barton hollow, låten som följde med meddelandet och fick mig att fastna för bandet..



Poison&Wine, låten som spelades på Greys Anatomy..



Hoppas fler än jag uppskattar dem.

You stay classy, planet earth!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0